Hírlevél a lakóautózás kedvelőinek.

Érdekes és hasznos információk, gyakorlati tanácsok azoknak, akiknek a világ megismerése nem csupán cél, hanem életforma.

                                                                                                                                            2009/20.

Gondolta volna, hogy a télre felbakolt lakóautók ára tavaszra általában meg  szokott emelkedni?

Hogy mi következik ebből?   Hát az, hogy gyorsan érdemes körülnézni a használt lakóautók piacán, mert most, a szezon végén, még könnyen ki lehet fogni egy csinos darabot, elfogadható áron, mielőtt télre elcsomagolná a gazdája.   Lépjen Ön gyorsabban!

Mindjárt van is egy ajánlatunk, hogy ne kelljen nagyon messzire mennie.

  • Szeretné Ön is 40 használt lakóautó közül kiválasztani az igazit?
  • Szeretné "élőben" összehasonlítani őket egymással?
  • Szeretne közvetlenül a tulajdonosokkal tárgyalni?

Akkor ezt az alkalmat nem hagyhatja ki!

III. Levanter Lakóautó Börze

 2009. október  17-én  szombaton   9-től 15 óráig

A helyszín a Levanter Lakóautó Kft. telephelye. (1149 Budapest, Mogyoródi u. 16-20.)

Minden részletet elmondunk Önnek, ha az alábbi linkre kattint:

Mit kell tudni a III. Lakóautó Börzéről?

Megtudhatja, hogy

  • hogyan regisztrálhat, ha eladni szeretne,
  • hogyan végeztethet állapotfelmérést,
  • hogyan, és mikor fogjuk értesíteni Önt is a használt lakóautó "felhozatalról",
  • milyen akciókat hirdetünk még a Börze idejére, sőt utána is.

Figyelje az e-mail postafiókját, mert  küldeni fogjuk Önnek a friss híreket.


...és még mindig

Nem engedünk a RIMOR KOALA árából egy fillért sem!!!

...de a

800.000,- Ft értékű extra csomaghoz mindössze 1 Forintért juthat hozzá!

Ha Ön  október 20-ig bármelyik Koala modellt megrendeli tőlünk, 800.000.- Ft értékű extra csomaggal szereljük fel az autót, ami Önnek mindössze 1 Forintjába kerül.

Ismerkedjen meg a KOALA család műszaki paramétereivel és az autók legfontosabb tulajdonságaival.

Bizonyára már nagyon kíváncsi arra, hogy mit tartalmaz a 800.000.- Ft értékű extrákkal teli felszerelési cikk csomag.

Olvassa el részletes ajánlatunkat!

Rimor Koala 45 

Béélaa!?... Ki az a Béla???

Kedves Olvasónk! 

Ismeri Ön Lakóautós Bélát? Hacsak nem régi hírlevél olvasónk, akkor aligha. Engedje meg, hogy most bemutassuk Önnek. Béla barátunk az, aki eladta a nyaralóját Orfűn, hogy vehessen egy lakóautót, aki végigcsavarogta Európát, aki -20 fokban feltalálta a "gázmentes" lakóautót, akit a francia rendőrök 800 Euróra büntettek túlsúlyért, és ő volt az is, akinek egy kis pók tönkretette az első tavaszi hétvégéjét. Béla barátunk arról híres, hogy vele mindig történik valami. Kalandjainak se szeri, se száma.

Most is egy néhány évvel ezelőtti történet jutott eszünkbe, miközben a lakóautók legújabb technikai újdonságairól olvasgattunk. Ő maga ezt így mesélte:

Egyik nyáron a francia Riviérán bolyongtunk a lakóautóval. Kitaláltuk, hogy olyan szép elhagyatott partszakaszok vannak a tenger mellett - egy ilyen kellemes, dűnés helyen töltjük az éjszakát. Aztán jól megtréfált bennünket a látszólag kemény, apró növényzettel borított homok, amelybe pillanatok alatt 20 centire ásta be magát az autó. Kétségbeesett rohangálás következett egy vállalkozó kedvű terepjárós után, aki ki tudna bennünket menteni a szorult helyzetünkből. Végül egy autómentőt kellett kihívnunk, aki nekiállt kicsörlőzni az autónkat. Közben addig ügyeskedett, amíg - bár mi sikeresen kiszabadultunk - ő is jó alaposan elásta magát. Aztán nekünk jó utat kívánva - és egy méretes számlát kitöltve - türelmesen várta a kollégáját, hogy kimentse a trailert.

Hogy jön ide ez a történet? Hát csak úgy, hogy Bélának akkor bizonyára igencsak jól jött volna egy összkerekes lakóautó.

Promobil című német lakóautós szaklap adott hírt először arról, hogy a Ford Transit lakóautó alvázak most már elérhetők összkerék meghajtású változatban is. A cikk tényeit és a magunk tapasztalatait felhasználva, röviden összegezzük a különféle meghajtási variációk előnyeit-hátrányait.

Elsőkerék-hajtás:

A legtöbb eladott lakóautó ezzel a hajtásképletű alvázzal készül. A Fiat Ducatot csak ilyen, a Ford Transitot ilyen elrendezésben is gyártják. Előnye az egyszerű műszaki megoldás, a súlytakarékos kivitel. Ennek megfelelően általában ezek a legolcsóbb alvázak, ezért a felépítménygyártók is előszeretettel használják. Kiválóan vezethetők normál terhelés és akár száraz, akár nedves útviszonyok között is. Nagyon érzékenyek viszont arra, ha a terhelés jelentős része a hátsó tengelyre jut. Ez az állapot állhat elő a hátsó tárolótér túlterhelésekor, vagy komoly emelkedőn történő elinduláskor. (Meg tengerparti laza homokon is, lsd. Béla barátunk esete.) Ilyenkor bizony nehezen megoldható helyzetekbe keveredhet a fronthajtásos autó vezetője. A lakótér padlószintje az elsőkerekes autóknál lehet a legalacsonyabb.

Hátsókerék-hajtás:

A Ford Transit és a Mercedes Sprinter kínálja ezt a meghajtási variációt. A elsőkerekeshez képest 100-150 kg többlet tömeggel kell számolnunk a kardántengely, a hátsó híd és a dupla hátsó kerekek miatt. Ez a tény és a 3500 kg-os határ komoly feladat elé állítja a lakóautókat konstruáló mérnököket. A hagyományos, teherautóknál is megszokott létraalváz kellő merevséget, a hátsókerék-hajtás jó terhelhetőséget biztosít ezeknek az autóknak. A garázsos modelleknél ez komoly előny. A hátsókerék-hajtású alvázak általában drágábbak, és az ezekre készült lakóautók kicsit többet fogyasztanak az elsőkerekeseknél. Számolni kell azzal is, hogy egyszerre 6 gumit koptatunk - ez is többlet költség. Ha vontatni akarunk a lakóautóval, akkor célszerű ilyen hajtásképletet választani.

Összkerék-hajtás:

Lakóautó alvázként a Ford ajánlja ezt a megoldást. Valaha az Audi Quattro volt az első széria autó összkerék meghajtással, ma már szinte minden márka kínálatában ott van. Laza talajon, emelkedőn, havon páratlan menettulajdonságokkal rendelkezik. A hátsókerekeshez képest újabb, legalább 100 kg többlet tömeggel és néhány ezer Eurós felárral kell számolnunk. A terepjáró képességet azonban jelentősen meghatározza az autó hasmagassága és a hátsó túlnyúlás hossza is. Az autó alaphelyzetben a hátsó kerekeket hajtja, nehéz terepre, vagy laza-csúszós talajra érve egy gombnyomásra a viszkokuplung hajtást enged előre is. Az összkerekes változat maximum 100 km/órás sebességig használható.

 

Nézzünk néhány konkrét mérési adatot! A Promobil  három azonos méretű és kivitelű Ford Transit zárt furgont tesztelt, az eltérés kizárólag a hajtásképletben volt. Próbálták az autókat úgy, hogy a teljes próbaterhelést (800 kg) a raktér elejébe, majd a leghátuljába helyezték.

Maximális kanyarsebesség (km/h) egy 200 m sugarú vizes pályán:
                                 terhelés elöl                    terhelés hátul
elsőkerék-hajtás           44,6                              44,5
hátsókerék-hajtás         34,9                              37,3
összkerék-hajtás           41,1                              38,8

Gyorsulás 0-100 km/h-ra száraz, szilárd burkolatú úton (sec):
                                 terhelés elöl                    terhelés hátul
elsőkerék-hajtás           14,5                              16,2
hátsókerék-hajtás         16,3                              16,3
összkerék-hajtás           18,6                              18,6

Elindulás homokon. Átlag gyorsulás 30 km/h sebességre, ASR nélkül (sec):
                                 terhelés elöl                    terhelés hátul
             elsőkerék-hajtás           10,4                 nem lehet vele elindulni
hátsókerék-hajtás          8,6                                8,0
összkerék-hajtás            5,1                                5,3

Elindulás 45 %-os emelkedőn előre/hátra. Az értékelés 1-10-es (lehetetlen-könnyű) skálán történt.
                                 terhelés elöl                terhelés hátul
elsőkerék-hajtás           8/10                             1/5
hátsókerék-hajtás         1/0                               5/5
összkerék-hajtás         10/9                             10/9


Tehát kedves pecások, hegymászók, raftingozni vágyók! A műszaki megoldások adottak, már csak ki kell választani a legmegfelelőbb autót, és indulhatunk csavarogni!

A Börzén ilyen autót még nem tudunk mutatni, de az érdeklődőket szeretettel várjuk.

Zelena Ferenc    és    Bánfai Zsolt

u.i.: Ha Ön szeretne lakóautót eladni, ezt a III. Levanter Lakóautó Börzén helypénz nélkül megteheti, csak egy előzetes regisztrációt kérünk, hogy a hírlevél olvasóinknak el tudjuk juttatni a résztvevő autók listáját. Ez az eladóknak egy ingyen reklám! Önnek is! Ha van a környezetében olyan lakóautó tulajdonos, aki szeretné eladni az autóját, kérjük, hívja fel a figyelmét rendezvényünkre! A regisztrációs oldalunkat közvetlenül is elérheti, ha ide kattint.



 Levanter Kft.     1149 Budapest, Mogyoródi u. 16-20.     tel: 06-1/220-7976      e-mail: info@levanter.hu