KERESÉS

FacebookYoutubeFeed

AL-DUNA 2018. 06. 11 - 17.
Fényképes útinapló

2018. június 11. hétfő
Mára egyetlen feladat állt a 12 autót számláló csapat előtt: eljutni Temesvárra. Kinek egy makói megállóval, kinek a szegedi Öregkörössy Halászcsárda meglátogatásával sikerült időben ideérnie. A város szélén lévő kempingben jól elhelyezkedtünk, megbeszéltük a kirándulás további rélszleteit, majd a welcome drink után egy jót beszélgetve tértünk nyugovóra.

2018. június 12. kedd
Döglesztő meleg volt ma, amelynek a délelőttjét még nyugodt körülmények közt a kempingben lustálkodva töltöttük el. Aztán az ócska 2-es villamos bedöcögött velünk a városba, ahol a 16 nyelven beszélő idegenvezetőnk mutatta meg a nevezetességeket. A séta csúcspontja az volt mikor a székesegyházban egy rögtönzött orgonahangversennyel kápráztatott el bennünket. Már csak egy régi sörfőzde látogatása volt hátra addig, hogy este a Csiky Gergely színház előadását élvezhessük végig.

2018. június 13. szerda
Jó nagy város Temesvár és az autóforgalom helyenként kaotikus. Így aztán jó időbe tellett mire kijutottunk és dél felé vettük az irányt, hogy este a felduzzasztott Duna partján találkozzunk. A látnivalók közt hegyi vasút, vízesés, a régi fényét elvesztő Herkulesfürdő szerepelt. Volt még egy túra lehetőség is a Cserna-völgyében - néhányan meg is másztuk a hegyet. Közben ki többet, ki kevesebbet kapott az állandóan körülöttünk keringő zivatarból.

2018. június 14. csütörtök
Ma déltől ismét esőt jeleztek előre, ezért reggel gyorsan hajóba szálltunk, hogy utunk fő attrakcióját a Vaskapu-szorost a vízről láthassuk. Az ott készült képek magukért beszélnek. Utána a vállalkozó kedvűekkel egy 5 km-es túrát tettünk a szoros fölé magasodó sziklára, aztán a legbátrabbak még fürödtek egyet a Dunában, majd a közös vacsora koronázta a mai szép napot.

2018. június 16. péntek
Rövid lesz a mai beszámoló, mert még agyon kell csapkodnunk azt a többszáz szúnyogot, amelyik az esti megbeszélés idején alattomosan besunnyogott a lakóautónkba. Jelenleg vesztésre állunk...
Szóval reggel a Vaskapu erőmű látogatásával kezdtünk, ahol meglehetős barátságtalanul kergettek bennünket végig a múzeumon, a turbinákhoz pedig a lift hibája miatt nem is mehettünk. Aztán esőben autóztunk végig a szoros szerb oldalán, majd két várat ejtettünk útba (Galambóc és Szendrő). Elcsodálkoztunk még a Lepenski Vir 8000 éves "halszájú" emberábrázolásain is. A belgrádi kempingbe a többség már zuhogó esőben érkezett. Azért este még volt egy nyugodt óránk, hogy átbeszéljük a mai napot.

2018. június 17. szombat
Belgrád volt ma soron. Egy nagyon aranyos idegenvezető lány segítségével jártuk végig a várost, aki pont annyit és úgy mesélt az itteni múltról-jelenről, hogy az érthető és szórakoztató legyen. Egy közös ebéd után volt még lehetőség önálló sétára, majd este a kempingben átbeszéltük az elmúlt hét eseményeit - ezzel záródott a kirándulásunk.

Az oldal tartalmának személyessé tétele és a biztonságosabb mûködés érdekében honlapunkon cookie-kat használunk. Az OK gombra kattintva kérjük, hogy hagyja ezt jóvá! Jognyilatkozatunkban részletesen leírjuk, hogy miképpen gondoskodunk adatai védelméről. A Jognyilatkozatot az EGYÉB menüpont alatt találja.