Lakóautózás – azoknak, akiknek a világ megismerése életforma


Kedves Barátunk!

Vajon mekkora lehet a lakóautók, lakókocsik európai piaca? Csak egy szűk réteg 'hóbortja' ez, vagy komoly iparág? Az év elején megjelenő statisztikai összesítések választ adhatnak a kérdéseinkre.

A szabadidős járművek tavalyi európai értékesítési számai szolíd, évek óta tartó növekedést mutatnak. Ha azonban külön vizsgáljuk a lakóautók és a lakókocsik eladásait, akkor azt látjuk, hogy a lakóautókból 8%-kal több kelt el 2006-ban, mint a megelőző évben (összesen 89.847 db), míg a lakókocsiértékesítés szinte stagnál (119.453 db). A legnagyobb lakóautó piacok: Franciaország (22.694 db), Németország (21.235 db) és Olaszország (14.300 db). Béla barátunk - aki sosem volt nagy kedvelője a száraz számoknak - külön kérésére néhány grafikont is mellékelünk, hogy megmutassuk ezeket az értékeket.








Talán érdekesebb lehet a magunkfajta, kis ország népének egy másik összehasonlítás. Portugália szintén Uniós tagország, népességét, területét tekintve Magyarországgal azonos nagyságrendben. Igaz, az egy főre jutó GDP ott 2005-ben 17.510 USD, míg nálunk 10.619 USD volt. Tavaly ott 600 új lakóautót helyeztek fogalomba. És itthon? Na ez jó kérdés. Hivatalos adatok nincsenek, hiszen a lakóautókat a forgalmi engedély kiadásakor nem regisztrálják külön. Vannak saccaink, de nagyon kíváncsiak lennénk az Önök véleményére is. Ezért a honlapunkon (www.levanter.hu) elindítottunk egy szavazást, ott bárki megbecsülheti az éves eladások számát. Játsszon velünk, SZAVAZZON! Az eredményre - és a szakmai becslésekre - egy hónap múlva visszatérünk.

Mai levelünk másik témája egy cikk ajánlója:

"Lakóautósok számára gyakran okoz problémát, hogy a jól megpakolt, nagy és nehéz járművet 'dobálja' a szél, vagy a vége 'lóg' és esetenként le is koccan. Ennek oka, hogy ezek a kocsik általában a terhelhe-tőségük határához közel, gyakran afölött közlekednek. A tipikusan 3,5 tonnás megengedett összsúlyból 3 tonna körüli az önsúly. Erre jön rá a 3-5 utas, a több heti holmi (ruhák, ágyneműk, konzervek, 1-2 láda sör, ásványvíz és egyebek), a kempingbútor, az ilyenkor szokásos 2-3-4 kerékpár, esetleg motorkerék-pár, csónak, búvárfelszerelés és lehetne folytatni sokáig." A megoldást a LÉGRUGÓ beépítése jelentheti. Olvassa el szakértőnk, Krauss Ottó cikkét a következő linkre kattintva: http://www.levanter.hu/autotechnika/segedrugo.html.


Üdvözlettel:

Bánfai Zsolt és Zelena Ferenc


2007. március 13.